Snorkelen rondom Trawangan, Meno en Air

2 augustus 2018 - Gili Trawangan, Indonesië

Toen we wakker werden, hebben we een lekker ontbijtje bij het hotel besteld. Dit
hadden we bijgeboekt en konden op een lijst aankruisen wat we wilde. Dit werd na een klein kwartiertje naar ons huisje gebracht. Na het ontbijt pakte we onze spullen en vertrokken richting het hutje waar we de snorkeltour hadden geboekt.

Na de flippers te hebben gepast moesten we nog even wachten voor we vertrokken. Met een klein bootje gingen we de zee op. Het besturen van het bootje was lekker primitief. Achterop zat de ‘kapitein’ die de motor van het bootje bestuurde en op de punt zat een grappige gast die de richting aangaf, een soort live-TomTom. We stopte al snel en zagen veel prachtige visjes. Hele gekleurde scholen kwamen voorbij zwemmen. Na even rond te hebben gezwommen, zijn we doorgevaren. Het was de bedoeling dat we naar een standbeeld onderwater zouden varen waar veel vissen waren. Helaas was de zee erg ruig en dus te gevaarlijk om daar naartoe te gaan. De volgende plek waar we stopte was leuk om te zien maar niet heel bijzonder.

We hebben daarna een stukje om het buureilandje Gili Meno gevaren en zijn doorgegaan naar Gili Air. We hebben hier nog even gesnorkeld. Hier zwommen de meeste vissen van alle stops. De vissen zwommen mooi in scholen en hadden alle kleuren. Er zaten ook hele grote bij van wel 30 cm en hebben daarnaast zelfs een waterslang gezien. Op Air zijn we weer aan wal gegaan en hebben we een uurtje gepauzeerd om te lunchen. Gili Air is rustiger dan Trawangan. We zaten aan het strand/haven te lunchen en hadden uitzicht over een hele rij gekleurde bootjes en een stel koeien die rustig langs kwamen lopen.

Na de lunch besloten Floris en ik voor op het dek te gaan zitten. Dat was uiteraard weer het beste idee wat we konden krijgen aangezien de zee ineens heel woest werd. Toen we net zaten kleurde we lekker bij en warmde op van het frisse water. Dit sloeg snel om en schommelde alle kanten op. Elke keer als er een hoge golf over de boot heen sloeg zei het grappige mannetje voorop ‘watch out big shower, big shower’. We schommelde heen en weer en sommige golven waren best een beetje spannend. Gelukkig zijn we heelhuids terug op Trawangan aangekomen. We hebben nog even op het strand gelegen en zijn daarna terug naar het hotel gegaan.

Hier werd Floris flink ziek van een combinatie tussen oververhitting en waarschijnlijk slecht gegeten. We hebben er een rustig avondje van gemaakt en zijn lekker vroeg gaan slapen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Mieke:
    3 augustus 2018
    Het klinkt wederom ontzettend leuk, jammer dat floris niet helemaal lekker is en hoop dat het snel over is, beterschap! 💋
  2. Oma den hartogh:
    4 augustus 2018
    Elke dag lees ik de verhalen en bekijk de foto's.groetjes en liefs van oma
  3. Marco:
    5 augustus 2018
    Hoop dat Floris zich weer een beetje beter voelt. Zal zuster Kim wel voor zorgen toch?