Op naar het laatste plaatjes van onze reis: Seminyak

13 augustus 2018 - Seminyak, Indonesië

We hebben slecht geslapen. Het bed was keihard en er lag een klein, veel te klein, flutdekentje op. Zonder airco was het niet uit te houden en met airco werd je bijna uit je bed geblazen. Lichtelijk vermoeid gingen we vroeg op pad om nog wat te zien van het stadje Canggu. We hadden flinke trek en gingen bij een leuk uitziend tentje ontbijten. Na een stevig maar heerlijk ontbijt zijn we langs wat winkeltjes geslenterd.

Rond het middaguur hebben we de sleutel ingeleverd en namen een taxi naar Seminyak, de laatste plaats voor we weer naar huis gaan. De taxichauffeur was een praatjesmaker. Toen hij erachter kwamen dat we uit Nederland kwamen begon hij alle Nederlandse woorden en plaatsnamen op te ratelen die hij vroeger op school had geleerd. Hij vroeg ons ook of we veel melk en kaas aten en daardoor zo groot waren. Na hem nog wat Nederlandse woorden te hebben geleerd en uitgelegd dat wij ook veel paarden en koeien hebben, kwamen we aan bij het hotel. Er was niemand bij de receptie en Floris belde het hotel. Na een paar minuten kwam er gehaast iemand aangelopen om ons de sleutel te geven.

We kleedde ons om gingen naar het strand. Dit was nogal lastig te vinden aangezien alles was afgezet door luxe hotels en Beach clubs. Een heel eind omlopen bracht ons eindelijk op het strand. We liepen nog een stuk over het strand en kwamen uit bij een vrolijke man met strandbedjes. Met een biertje hebben we een paar uurtjes bijgebruind.

In de avond zijn we het centrum van Seminyak gaan verkennen. Het is een gezellig stadje met veel barren en restaurants. Het is er ook flink toeristisch en er zijn heel veel leuke winkeltjes te vinden. We zijn nog even wat gaan drinken in een restaurant/bar. Het lounge gedeelte zag er tof uit. Het was als het ware een hele grote trap met kleine tafeltjes met uitzicht op de straatkant. Na een koude cocktail zijn we terug naar het hotel te gaan om wat slaap in te halen van de dag ervoor.

Liefs!

1. Mieke:
    15 augustus 2018
    Ja ja, het einde is in zicht van deze belevenis, jammer maar geniet nog even voor jullie weer naar huis komen. 💋