Catching the waves!

11 augustus 2018 - Kuta, Indonesië

Onze laatste dag in Kuta. We stonden op en gingen op zoek naar een ontbijtje. We kwamen uit bij een restaurant wat er goed uit zag. Helaas bleek dit iets minder waar en was het ontbijt niet om over naar huis te schrijven maar onze magen waren gevuld. We liepen naar Kuta Beach en plofte neer. Er waren veel golven en een hoop mensen waren aan het surfen.

Na de surfers een tijdje in de gaten te hebben gehouden, besloten we ook een poging te wagen. We huurde beide voor twee uur een surfboard en dachten dit ‘wel even te gaan doen’. Het eerste half uur hebben we slap gelegen van het lachen, vallen en zout water happen. Op sommige golven bleven we redelijk steady staan en voelde ons even echte surfers. De golven waren hoog en sommige hadden een enorme kracht. Bepaalde stukken van de zee was maar tien centimeter diep waardoor we flink over de grond gesleept werden. Toen de tijd bijna om was en Kim het board op haar hoofd kreeg en Floris flink te grazen werd genomen door een golf, besloten we op te gaan drogen.

Tijdens het opdrogen hebben we genoten van een koud biertje en het uitzicht op de surfers. We zijn teruggegaan naar het hotel en hebben hier nog wat baantjes getrokken. Het water was best fris dus besloten we ons snel af te drogen en ons op te frissen voor het eten.

In een winkelstraatje hebben bij een prima-uitziend restaurantje gegeten. Deze vakantie kunnen we officieel bekronen tot loempia vakantie aangezien we bij bijna elke tentje wel loempia’s vooraf gegeten hebben. De dag was dus niet compleet na een stel loempia’s. Het hoofdgerecht was ook heerlijk en hebben nog even nagetafeld.

We hebben in het hotel nog even lekker relaxed en zijn op tijd gaan slapen. De wekker ging immers al vroeg de volgende dag om naar de volgende stop te gaan: Canggu.

Groetjes!

1. Mieke:
    13 augustus 2018
    Tja.... Sommige dingen kan je ook beter aan anderen overlaten, maar andere strandbezoekers hebben zich vast vermaakt met het zicht op jullie 😬