Chillen op Gili Trawangan

3 augustus 2018 - Gili Trawangan, Indonesië

Eenmaal wakker hebben we weer een lekker ontbijtje bij het hotel besteld. Floris voelde zich nog steeds niet goed dus hebben we het vandaag rustig aan gedaan. We hebben even wat gedronken in een strandtent met heerlijke zitzakken. Vervolgens hebben we lekker in het hotel relaxed en gezwommen.

In de avond zijn we naar de lokale markt gegaan om te eten. Dit heel alles behalve het comfort van een restaurant maar gaf een leuke sfeer. Overal stonden kraampjes met de vissen die de vissers die dag vers gevangen hadden. Er was ook van allerlei groenten en rijst te krijgen. Op de markt was geen stroom en lag al het drinken gekoeld in grote blokken ijs en werden de vissen gebakken op een barbecue.

We besloten boor een kraampje te gaan waar grote tonijnspiezen lagen. We bestelde twee tonijnspiezen en een garnalenspies, namen een biertje en wachtte rustig af. Na een kleine tien minuten kregen we het eten geserveerd in een rieten mandje op een simpel papieren velletje. Het zag er gewoontjes uit maar smaakte werkelijk verrukkelijk. We vonden het zelfs zo lekker dat we beide nog een tonijnspies bestelde.

Na het eten zijn we even naar de ‘sama sama’ bar gegaan. Dit was een Reggae bar waar een bandje optrad. Alle Bob-Marley achtige liedjes zijn wel voorbij gekomen en dat gaf een lekker ontspannen sfeer. De tent liep langzaam vol, vooral met Australiërs (volgens Floris: Australianen).

Na een paar drankjes zijn we richting het hotel gegaan om lekker te slapen.