Dagje relaxen in Malang

25 juli 2018 - Malang, Indonesië

Vandaag stond een relaxed dagje Malang op de planning. Malang is, vergeleken met Jakarta en Yogyakarta vrij klein. Daarnaast is de stad veel moderner, schoner en de mensen spreken bijna allemaal Engels.

We begonnen de dag met een ontbijtje bij the Library. Dit café/restaurantje werd ons aangeraden door een jongen van het hotel. Het zag er top uit, superleuke stijl en heerlijke dingen op de kaart. We hadden in tijden niet echt goed en flink ontbeten en keken er ontzettend naar uit. Dit heerlijke ontbijt gaf ons een goede start om Malang in te gaan en bestelde een Grab naar Jodipan Village. Onze Grab chauffeur kwam er na een heel rondje omrijden pas achter dat zijn telefoon vastgelopen was en dat we al voor de tweede keer het eindpunt naderde. We bedankte de man en stapte uit.

We liepen Jodipan Village binnen, dit is een klein dorpje in Malang opzich met de meest vrolijke en gekleurde huisjes. Hier woonde en werkte gewoon mensen. Omdat het er zo schattig uit ziet, wordt er natuurlijk geprobeerd om een slaatje uit te slaan en moest je entree betalen. Voor een paar cent gingen we naar binnen en liepen het doorhof door. Op veel plekken waren uitkijk punten gemaakt om leuk foto’s van de gekleurde stad te maken. Sommige mensen hadden van hun huisjes een winkeltje gemaakt of een betaalde wc, om er wat aan te verdienen.

Na een tijdje te hebben rondgedoold zijn we naar buiten gegaan. We hebben even over de lokale markt gelopen. Malang zelf is niet heel toeristisch dus de markt was vooral gericht op locals. Je kunt hier werkelijke waar van alles kopen. Van gereedschap tot kinderspeelgoed en van tweedehands kleren tot een kopje koffie. Vrolijk werden we toegezwaaid door de locals. Na de markt zijn we richting een semi-groot park in Malang gelopen wat Alun Alun Malang heet. Niet heel bijzonder maar we hebben in de schaduw gezeten om bij te komen van de hitte.

Langzamerhand zijn we teruggelopen naar het hotel om boodschappen te doen voor de volgende dag. We gaan namelijk naar de Bromo vulkaan. We vertrekken ontzettend vroeg, of laat hoe je het wilt noemen, namelijk 00:00 ‘s avonds. We worden dan opgehaald en rijden met Jeeps richting het hoogste punt om de zonsopgang te bekijken.

We zijn vroeg gaan eten, weer bij the Library omdat dit zo goed beviel, om nog een paar uurtjes slaap te pakken.

Wij kijken heel erg uit naar morgen!!

Liefs,

Floris en Kim

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Mieke:
    26 juli 2018
    Vulkaan bekijken, lijkt me heel indrukwekkend! Ik ben benieuwd naar de foto's 💋
  2. Paul:
    28 juli 2018
    Leuk hoor, hele mooie ervaring. Die zonsopkomst is en blijft indrukwekkend.