Op naar Malang!

24 juli 2018 - Malang, Indonesië

Vanochtend ging de wekker om vijf uur. Er stond weer een lange treinreis op de planning, dit keer naar Malang. Deze trein was minder comfortabel dan de eerste trein. Het waren tweezitsbankjes waarbij je met zijn vieren tegenover elkaar zat. We zaten tegenover een Indonesisch stel waarvan de vrouw continue zat te hoesten en de blaffen zonder haar hand voor haar mond. Daarnaast had ze de, typische Aziatisch en bloedirritante, gewoonte continue te boeren. Het uitzicht was ook wat minder mooi, maar ach... je kan niet alles mee hebben. Met was sudoku’s en muziek op, kwamen we de reis goed door.

Aangekomen in Malang bestelde we een Grab naar het hotel. Of we dit nou echt een hotel kunnen noemen, weten we nog steeds niet. Het lijkt op een combinatie tussen een homestay en een hotel. De kamer is schoon en simpel, daarnaast hebben we een prachtige badkamer met een regendouche. In het midden van het hotel staat een grote boom met een vijver, waar vissen in zwemmen. Het personeel is ontzettend lief en behulpzaam!

We hebben bij aankomst meteen de was laten doen en de tour naar Bromo geregeld. Dit is een actieve vulkaan en tevens één van de toeristische attracties van Java. We hebben Malang even doorgeslenterd en hebben heerlijke sushi gegeten.

Terug in het hotel waren we allebei in slaap gevallen door de vermoeiende treinreis en schrokken halverwege de nacht wakker. We zijn weer lekker verder gaan slapen om de volgende dag Malang verder te verkennen.

1. Marco:
    26 juli 2018