Rustig dagje in Bandung

20 juli 2018 - Schiphol, Nederland

Na heerlijk in een goed, schoon bed geslapen te hebben, werden we wakker. Floris iets minder goed, die had iets pittiger gegeten dan z’n lichaam prettig vond. We hebben er daarom een lekker chilldagje van gemaakt.

Allereerst zijn we op zoek gegaan naar een ontbijtje. Dit is hier nog een hele opgave aangezien er weinig winkels voor 11 uur open zijn en hier voornamelijk rijst als ontbijt genuttigd wordt. Na het ontbijt zijn we, op hoop van zegen, onze was op gaan halen. Dit lag al super netjes, voorverpakt op ons te wachten. We zijn terug naar het hotel gegaan om te kijken of dit niet vier maten kleiner was geworden. Gelukkig was dit niet het geval en was ons wasgoed heel netjes schoongemaakt.

Voor de volgende dag stond op de planning om met de trein naar Yogyakarta te gaan. Via een app probeerde we treinkaartjes te kopen. Echter werkte de creditcard hier niet op. Na veel gekloot zijn we uiteindelijk naar een supermarkt gegaan om de kaartjes hier te kopen. Dit hadden we natuurlijk veel eerder moeten doen aangezien de trein bijna uitverkocht was. Met relatief gezien dure kaartjes, maar in de eerste klas wat hier Eksekutif heet, op zak zijn we terug gegaan naar het hotel om te zwemmen.

Het zwembad in het hotel bleek ijskoud te zijn, dus we maar snel weer vertrokken. We besloten de stad in te gaan naar een grote winkelstraat, Cihampeles. Hier was een groot, modern winkelcentrum omringt door lokale winkeltjes. We hebben hier de rest van de dag doorgebracht, wat rondgelopen en wederom veel aangestaard. ‘s Avonds hebben we gegeten bij een soort barbecue tentje. Hier kon je zelf bakjes met vlees/vis/groente pakken, afrekenen en op een soort gaspitje met een plaat je eten bakken. Dit zag er echt heel leuk uit maar spetterde als een gek. Met een volle maag en verbrandden armen zijn we terug gegaan naar het hotel.

‘s Avonds hebben we de backpack ingepakt en de wekker vroeg gezet omdat we de volgende ochtend al om half acht op het station moesten zijn.

1. Eric:
    20 juli 2018
    Ha Floris en Kim ,
    Weer een leuk verhaal , zo te lezen zat aan de hand bij jullie .
    Beetje jammer van Floris z’n “ krampjes “ , na een week of 5 ben je er wel aan gewend .... Veel plezier en kijk uit naar het volgende avontuur .
    Groeten Eric