Prachtige treinreis naar Yogyakarta

20 juli 2018 - Yogyakarta, Indonesië

De wekker ging vandaag vroeg. We stonden op het punt om een lange treinreis te maken naar Yogyakarta van wel bijna 8 uur. We hadden van de supermarkt een soort betaalbewijs voor de trein. Op het treinstation konden we onze boarding passen zelf uitprinten. Dit ging heel vlot en was goed geregeld. Onze zitplekken in de trein waren heel ruim en we zaten goed... Totdat er een gezin binnen kwam met twee kinderen waarvan er één zes uur lang heeft gesprongen, gerend en gehuild.

Onderweg reden we langs een adembenemend landschap vol uitgestrekte rijstvelden. De natuur om ons heen was echt prachtig en daardoor vermaakte we ons onderweg wel aardig.

Aangekomen in Yogyaka kregen we een tiental taxi’s aangeboden. Dit begon bij een bod van 150.000 rupia naar ons hotel. Voor ons gevoel was dit een beetje veel en sloegen we dit af. Het mannetje ging al snel naar 100.000, ook dit sloegen we af. Hij wist niet hoe snel ie 50.000 rp moest bieden. We hadden geen zin om bij deze oplichter in de auto te stappen en besloten een GrabCar te bestellen. Deze was slechts 21.000 rp. We waren heel blij dat we niet op de aanbiedingen in waren gegaan.

Aangekomen in het hotel werden we intens gelukkig. En netjes en schoon hotel met Engels spreken personeel (dat is hier vrij schaars). Een hele aardige jongen gaf ons alle informatie die we nodig hadden. We hebben hier meteen ook ontbijt bij geboekt voor ons verblijf. De hotelkamer was superfijn. Heel schoon en een lekkere douche.

Aangezien we de hele dag in de trein voorverpakte broodjes en chips hadden gegeten, rammelde we van de honger. We zijn naar een straatje gegaan met veel eetgelegenheden. We hebben hier heeeeerljjk (!!!) zitten eten en een grote Bintang, het lokale biertje, gedronken. Terug in het hotel hebben we een planning gemaakt voor de volgende dag en uitgebuikt van ons geslaagde dinner.

Morgen gaan we naar Prambanan. Dit is één van de twee grootste tempel complexen van Yogyakarta. Het is een Boeddistisch/Hindoeïstische tempel.

De foto’s uit de trein volgen nog, deze zijn echt prachtig!

Liefs,

Floris en Kim

1. Mieke:
    21 juli 2018
    Jullie vinden al aardig je draai volgens mij 😌 ik wacht jullie volgende verhaal over prambanan af. Veel plezier 💋
  2. Christine:
    21 juli 2018
    Hey Floris en Kim zo'n treinreis verveeld zeker niet. Hele mooie foto's. Ik ben benieuwd naar morgen. Veel plezier😙
  3. Anja:
    21 juli 2018
    Mooie foto’s hoor. Je schrijft leuk kim. Of fluistert Floris het in.😜 mooie reis die jullie maken. Veel plezier morgen allebei. 😘😎
  4. Kees:
    21 juli 2018
    Gauw aan kinderen beginnen KIM kan je gaan wennen aan dat gejank :-) Ik heb een keer in een vliegtuig met 25 jankende kinderen gezeten. :-(
    Als herinnering heb je toch wel een foto van dat jankende darmpie gemaakt?
  5. Kim:
    22 juli 2018
    Het was inderdaad echt heel mooi! En nee Floris fluistert het me niet in 😋😋.

Voorlopig nog even geen kinderen hoor, dat gejank kan ik voorlopig niet meer aan hahah.