Een regenachtige dag in Kuta

10 augustus 2018 - Kuta, Indonesië

We werden wakker door een enorme plensbui. De regen kwam met bakken uit de hemel vallen. Twijfelend om een taxi te pakken, besloten we na nog een paar hoosbuien toch maar te gaan lopen naar het volgende hotel. Bij het inchecken was de kamer nog niet schoongemaakt. We lieten de bagage achter en gingen op zoek naar ontbijt. Bij een klein tentje stopte we en bestelde wat te eten. De jongen die er werkte runde de hele tent in zijn eentje. Toen we afrekende en hem 10.000 rupia (60 cent) fooi gaven, keek hij zo blij verrast en bedankte ons dubbel. Met een goed gevoel en een blije koffiejongen gingen we weer op pad. We hadden nog 2 uur voordat de kamer klaar was. In een soort v&d-achtige winkel kwamen we terecht bij de parfumafdeling. Floris wilde eigenlijk de hele vakantie al een nieuw luchtje kopen en informeerde naar de prijs. Hij is deze vakantie ontzettend goed geworden in afdingen en heeft een half miljoen rupia van zijn luchtje af weten te praten. De verkoopster nam hem sneaky mee naar de kassa en zei ‘secret deal for you mister’. Tevreden liepen we naar buiten richting het hotel.

Na nog even te hebben gewacht konden we eindelijk naar de kamer. De kamer was niet groot maar wel heel netjes. We zochten onze vuile was uit en gingen op zoek naar een wasserette. Na een klein eindje lopen kwamen we bij een klein winkeltje. We hebben de eigenaar goed uitgelegd dat hij onze kleding niet te heet mocht wassen/drogen. Het is altijd toch maar weer spannend hoe je je kleding terug krijgt.

Ondertussen was het nog steeds geen strandweer en hebben bij het zwembad in het hotel gezwommen. Kim heeft haar hersens gekraakt met wat sudoku’s en Floris heeft gezwommen als Pieter Vd Hoogenband.

‘s Avond hebben we lekker gegeten bij een typisch Indonesisch restaurant. Er stond een groepje te spelen op allerlei exotische klingels en gingen. Het gaf een gezellig, Oosters sfeertje. De tent was groot, afgeladen maar had een bedrijvige sfeer. Na heerlijk Indiaas, Indonesisch en Balinees te hebben gegeten, zijn we op huis aan gegaan. Na een relax-avondje zijn we lekker gaan slapen. Halverwege de nacht schrokken we wakker van het licht wat ineens aan sprong. Er stond niks tegen het lichtknopje aan en verward keken we elkaar aan. Na wat suggesties te hebben bedacht waar dit ineens vandaan kwam, hebben we ons omgedraaid en zijn gaan slapen.

Liefs,

Flo en Kim