Met regen tussen de rijstvelden

30 juli 2018 - Ubud, Indonesië

Na onze eerste nacht in de villa, zaten we om 9 uur ‘s ochtends aan de ontbijttafel. De jongen van het hotel bracht een simpel ontbijtje naar de villa. Hierna sprongen we op de motor om richting de Tegenungan waterval te rijden. We wilde dit het liefst zo vroeg mogelijk doen omdat het nogal populair scheen te zijn. Eenmaal aangekomen stond er een flinke klim op ons te wachten. De treden waren ongelijk en hoog wat het extra zwaar maakte.

Bijna bij de waterval moesten we nog een parcourtje afleggen over stenen en twee bamboebruggetjes om het water in te kunnen. Deze waterval was veel drukker en anders dan de Sri Gethuk waterval in Yogyakarta. Je kon ditmaal ook niet onder de waterval aangezien deze met een hele (!!!) harde plens naar beneden kwam. Veilig op land voelde het al alsof je in de motregen liep. Beide zijn we even in het water geweest. Het water was fris en de bodem was bedekt met veel losse stenen wat het lastig maakte om het water in te lopen. We hebben van de mooie omgeving nog wat foto’s gemaakt en zijn vertrokken naar onze volgende activiteit.

De weg was lang maar verveelde door het mooie uitzicht niet snel. Na anderhalf uur rijden kwamen we aan bij de Jatiluwih rijstvelden. We waren flink de bergen ingereden en het was daardoor een flink stuk kouder geworden. Eerst besloten we iets te eten. Toen we bijna uitgegeten waren begon het te regenen. Snel naar binnen gevlucht bestelde we nog een kopje koffie in de hoop dat de buien dan over waren.

Toen we de rijstvelden in wilde lopen begon het wederom te regenen. Wij hadden, als enige, geen poncho of paraplu en vroegen ons af of we ergens een reisadvies gemist hadden. Het uitzicht was prachtig. Zover als het ook reikte, waren rijstvelden te zien met verschillende lagen. Na een paar minuten stopte het gelukkig met regenen en konden we ons pad droog voortzetten.

Na een rondje van ongeveer anderhalf uur door de onwijs mooie velden zijn we de lange tocht naar de villa weer gaan maken. Onderweg kregen we nog wat regen wat zeker niet prettig aanvoelt met een korte broek op een snelle motor.

Terug in de villa hebben we even gedoucht. We voelde ons vies en klef na het zwemmen bij de waterval en de tropische regenbui.

Floris had een lekker restaurantje gevonden op tripadvisor was nog geen 50 meter bij ons verblijf vandaan zat. Het restaurantje verbouwd zijn eigen groente en we zaten te eten in de tuin waar je het gewas kon zien groeien. Na lekker gegeten te hebben zijn we vervolgens nog even het stadje van Ubud ingegaan. Hier hebben we door wat winkeltjes gestruind en een cocktail gedronken in een barretje.

De dag hebben we afgesloten met een potje kaarten en zijn vervolgens gaan slapen.

Liefs

Xxx