Een prachtige zonsondergang op de avond in Gili

4 augustus 2018 - Gili Trawangan, Indonesië

‘s Ochtends bestelde we een ontbijtje bij het hotel. Floris voelde zich nog steeds niet helemaal lekker en besloten rustig aan te doen. We hebben bij een resort aan het strand gelegen en lekker geluncht. Het waaide ongelofelijk hard wat Kim nogal stoorde en besloot daarom schelpen en koraal te gaan zoeken.

Er lag heel veel koraal en een handje vol prachtige schelpen. Terug bij het bedje liet ik de aanwinsten aan Floris zien. Ik probeerde op te zoeken of deze schelpen beschermd waren om ze mee naar huis te nemen. Een van de schelpen, de mooiste, lag een tijdje in het zand. Toen ik hem oppakte zag ik snel een poot terug de schelp in gaan. Kim met dikke schrik en Floris met veel interesse keken we naar de schelp. Er bleek nog een kreeft in te zitten!! Na de andere schelpen grondig te hebben gecontroleerd, hebben we er toch maar één als souvenir meegenomen.

Laat in middag hebben we ons opgefrist en zijn helemaal naar de andere kant van het eiland gelopen. ‘Helemaal’ is hier eigenlijk een beetje overdreven want het eiland is maar zo’n 7 km groot en je hebt een rondje eiland in 15 minuutjes gefietst.

We zijn bij de sunset bar op zitzakken geploft en hebben hier lekker geborreld, wachtende tot de zon onderging. De zon zakte langzaam weg en de lucht kleurde prachtig blauw met rood. Het was een heerlijke relaxte omgeving. Na een paar biertjes wilden we gaan eten. We werden aangehouden door man die ‘the best table’ voor ons had. De kaart zag er prima uit en we besloten naar boven te gaan om te eten. Het hele restaurant bleek leeg te zijn en we hadden de keus uit alle tafels, haha.

We hebben lekker gegeten en zijn naar de bungalow gegaan om de spullen in te pakken. De volgende dag zouden we vroeg op moeten om een lange reis, maar kort van afstand, over zee te maken terug naar Bali.

Liefs,

Flo en Kim