Een lange en vermoeiende dag

12 juli 2018 - Kuala Lumpur, Maleisië

Een uur na gepland vertrek, waren we eindelijk ready for take-off. De eerste vlucht was het langst en duurde maar liefst 13,5 uur. Na vier films, oneindig veel spelletjes, een stel vieze vliegtuigmaaltijden en een paar korte dutjes kwamen we aan op de luchthaven van Taipei.

Na even kort de benen te hebben gestrekt, begonnen we weer aan de volgende vliegreis van 4,5 uur naar Kuala Lumpur, Maleisië. Dit is het echte echte begin van onze grote reis.

Eenmaal geland kwamen we in een mega doolhof naar de douane en onze bagage. Als je dacht dat Schiphol groot was, heb je de luchthaven van KL waarschijnlijk nog nooit gezien. Deze enorme luchthaven heeft geen wandelgangen naar de volgende terminal maar heus metro-achtig-tafereel.

Na eindelijk (voor Kim haar eerste) paspoortstempel te hebben ontvangen (lifegoals) konden we verder op zoek naar onze bagage.

We hebben onze weg vervolgt met de KLIA ekspres, een nette en vlotte trein naar het centrum. In het centrum zijn we overgestapt op de metro naar het hotel. Dit is een hele openbaring geweest. In plaats van papieren kaartjes, kwamen er uit de automaten een soort plastic muntjes die je kon inchecken om door de poortjes te komen. Bij het eindstation slikken de poortjes je muntje weer in en worden deze hergebruikt, heel grappig om te zien!

Eenmaal de metro uit liepen we tegen een muur van warmte aan. 32 graden maar onwijs vochtig en benauwd. Dit zal echt even wennen worden!

We zijn even over de China Town markt gelopen naast ons hotel. Komt eigenlijk neer op een hoop neppe troep en opdringerige verkopers. Dit was heel grappig en leuk om te zien en daarnaast goed om het afdingen te oefenen, haha.

Vanavond hebben we gegeten in een mega shoppingmall met wel 20 kraampjes met verschillend Aziatisch eten. Voor Floris is dit ongeveer de zevende hemel en voor Kim is dit heel hard hopen op geen rijst en noedels haha. Uiteindelijk hebben we hier onwijs lekker gegeten!

Na deze lange en vermoeiende dag zijn we lekker vroeg naar het hotel gegaan om een plan voor komende dagen te smeden.

Keep u posted

Floris en Kim

1. Christine:
    12 juli 2018
    Hey Kim en Floris fijn dat jullie er zijn. Veel plezier en ik kijk uit naar jullie volgende verhaal 😘😘
  2. Eric:
    12 juli 2018
    Nou dat gaat voorspoedig zo te zien !
    Goed verhaal Floris , mooie foto’s en volgens was het eten ook smakelijk .
    Paar dagen genieten , daarna de grote trektocht . Plezier en take care
  3. Mieke:
    12 juli 2018
    Hey luitjes, fijn dat jullie goed zijn aangekomen! Het begin is gemaakt, doe voorzichtig allebei en geniet volop💋
  4. Leo en Joke:
    13 juli 2018
    Leuk Kim en Floris. Jullie spannende avontuur is begonnen.
    Geniet ervan.
  5. Paul:
    13 juli 2018
    Dat was een erg lange eerste reisdag. Leuk verhaal en veel plezier met jullie trektocht. We kijken uit naar volgende verhaal.
  6. Marco:
    13 juli 2018
    Leuk! We volgen jullie. Héél veel plezier, en pas op voor die andere loslopende apen 🙈