Een lange en vermoeiende dag

12 juli 2018 - Kuala Lumpur, Maleisië

Een uur na gepland vertrek, waren we eindelijk ready for take-off. De eerste vlucht was het langst en duurde maar liefst 13,5 uur. Na vier films, oneindig veel spelletjes, een stel vieze vliegtuigmaaltijden en een paar korte dutjes kwamen we aan op de luchthaven van Taipei.

Na even kort de benen te hebben gestrekt, begonnen we weer aan de volgende vliegreis van 4,5 uur naar Kuala Lumpur, Maleisië. Dit is het echte echte begin van onze grote reis.

Eenmaal geland kwamen we in een mega doolhof naar de douane en onze bagage. Als je dacht dat Schiphol groot was, heb je de luchthaven van KL waarschijnlijk nog nooit gezien. Deze enorme luchthaven heeft geen wandelgangen naar de volgende terminal maar heus metro-achtig-tafereel.

Na eindelijk (voor Kim haar eerste) paspoortstempel te hebben ontvangen (lifegoals) konden we verder op zoek naar onze bagage.

We hebben onze weg vervolgt met de KLIA ekspres, een nette en vlotte trein naar het centrum. In het centrum zijn we overgestapt op de metro naar het hotel. Dit is een hele openbaring geweest. In plaats van papieren kaartjes, kwamen er uit de automaten een soort plastic muntjes die je kon inchecken om door de poortjes te komen. Bij het eindstation slikken de poortjes je muntje weer in en worden deze hergebruikt, heel grappig om te zien!

Eenmaal de metro uit liepen we tegen een muur van warmte aan. 32 graden maar onwijs vochtig en benauwd. Dit zal echt even wennen worden!

We zijn even over de China Town markt gelopen naast ons hotel. Komt eigenlijk neer op een hoop neppe troep en opdringerige verkopers. Dit was heel grappig en leuk om te zien en daarnaast goed om het afdingen te oefenen, haha.

Vanavond hebben we gegeten in een mega shoppingmall met wel 20 kraampjes met verschillend Aziatisch eten. Voor Floris is dit ongeveer de zevende hemel en voor Kim is dit heel hard hopen op geen rijst en noedels haha. Uiteindelijk hebben we hier onwijs lekker gegeten!

Na deze lange en vermoeiende dag zijn we lekker vroeg naar het hotel gegaan om een plan voor komende dagen te smeden.