Kuta Bali verkennen

9 augustus 2018 - Kuta, Indonesië

De wekker ging vroeg, we bestelde een ontbijtje en pakte de tassen in. Om half tien werden we opgehaald in het vrachtwagen-karretje en naar het strand gebracht. De boot vertrok een uurtje laten richting Sanur. Het was bijna een privéboot aangezien er amper mensen in zaten. De boot klapte flink op het water en duurde meer dan de helft korter dan gepland. In Sanur werden we naar een chauffeur gebracht, een schattig mannetje, die ons naar Kuta zou brengen.

De afstand was vrij kort maar in Kuta was veel verkeer en hebben een tijdje in de file gestaan. Het hotel was simpel maar schoon. We besloten Kuta te verkennen en eerst wat te gaan lunchen. Na de lunch slenterde we door de stad langs het strand. Er waren veel verkooplieden die maar al te graag hun spulletjes aan je wilde verkopen. We gingen even op een plastic stoeltje zitten op het strand en bestelde wat te drinken. Ook daar werden we bijna aangevallen door de verkopers en masseuses die maar al te graag even aan je zitten.

Vandaag besloten we niet op het strand te gaan liggen aangezien Kim in de ochtend een flinke migraine aanval had gehad. We hebben een tijdje door het grote winkelcentrum heengelopen en kwamen uit bij een leuke ijszaak. Ze hadden hier geen normale ijsjes. Op een ijskoude plaat gooide ze wat vloeistof en smeerde dit uit. Hier deden ze lekkere toppings op en rolde dit op tot kleine rolletjes ijs.

Terug in het hotel hebben we even gerelaxed. In de avond hebben we gegeten bij een simpele Warung. Het tentje bestond uit een paar kraampjes waar ze eten bereidde en er stonden simpele plastic tafeltjes buiten. Het eten was niet heel uitgebreid maar smaakte heerlijk.

Na het eten hebben we nog wat gedronken in een kleurrijk tentje met fijne zitzakken. Hierna zijn we terug naar het hotel gegaan om lekker te gaan slapen.

1. Mieke:
    11 augustus 2018
    Die rot hoofdpijn ook 🤐 hoop dat je er snel vanaf was/ bent en jullie tripjes pijnloos kunnen voortzetten. Veel plezier nog 💋
  2. Kim:
    12 augustus 2018
    Ja was echt heel vervelend. Ik kon gelukkig sumatriptane krijgen zonder recept. Medicijnen zijn hier echt idioot duur trouwens!! We hebben rustig aan gedaan en de volgende dag was her gelukkig een heel stuk minder!