kajakken door de mangrove

8 augustus 2018 - Nusa Lembongan, Indonesië

Vandaag was ons eerste ‘uitslaapdag’ in tijden, toch werden we vroeg wakker omdat het hier om half 6 al licht is. We bestelde een ontbijtje bij het hotel en werden in het zonnetje wakker. Vandaag was onze laatste dag op Nusa Lembongan en zouden deze dag gaan kajakken door de mangrove.

De mangrove lag net achter onze bungalow en was maar een paar minuutjes rijden. Voorbereid en wel stapte we in de kajak en lagen meteen vast in het ondiepe water. Na een klein stukje de kajak in het water te hebben getrokken zijn we onze vaartocht begonnen. Toen we de mangrove in vaarde, peddelde we tegen een flinke stroming op. We sloegen een zijweggetje in en vaarde door de bossen heen. Het waren bijzondere bomen en het voelde even alsof we meededen aan expeditie Robinson. De bomen bestonden uit honderden kleine takken die uit het water kwamen en gaf, met het invallende zonlicht, een prachtig effect. Er vaarde ook wat bootjes. Wij kajakte achter een bootje aan met een Frans stel erin. Ze lagen ineens stil en zeiden tegen ons ‘look look crocodile in the tree’. Sceptisch keken we naar de bossen maar zagen niks. We hebben een tijdje voor de bossen gelegen om het schutkleurige beest te ontdekken en zagen plots een flinke leguaan in de boom zitten.

De mangrove was kleiner dan we dachten en na 45 minuten peddelde we terug naar de boten-parkeerplaats. We betaalde de kajak en reden terug naar de bungalow

Na ons te hebben opgefrist, zijn we even bij gaan kleuren op Mushroom Beach. Kim is met haar uitstekende motoriek natuurlijk weer in het water gevallen bij het afspoelen van haar benen. Met flinke schrammen op hand en voet zijn we gaan lunchen. We hebben ‘s middags nog even in de bungalow gerelaxed en hotels geboekt voor de dag erna.

Het avondeten hebben we genuttigd bij een Warung, lokaal tentje, naast de bungalow. Het was goedkoop, rook heerlijk en was er lekker druk. We vroegen naar de dagvangst en Floris liep met de bediening mee naar de barbecue buiten. We bestelde samen een tonijn en een Balinees groentegerecht om te delen. De vis was heerlijk en de groente gewokt in een lekker sausje.

Bij het hotel dachten we nog ontspannen een Bintang te drinken totdat er een idioot grote tor met een flinke vaart op Kim vloog. De schrik zat er goed in en na een paar minuten de tor te hebben bestudeerd en geobserveerd zijn we toch maar binnen gaan zitten (lees: Kim is binnen gaan zitten en Floris volgde). Daarna zijn we lekker gaan slapen

Liefs,

Flo en Kim

1. Christine:
    10 augustus 2018
    Weer een sportief dagje. Kim je hebt toch zeker wel een foto gemaakt van de tor? Veel plezier nog 😘