Een heerlijke dag bijkomen in Surabaya

27 juli 2018 - Surabaya, Indonesië

Na een beetje te zijn uitgeslapen van de lange dag, begonnen we vandaag met een ontbijtje in het winkelcentrum. Lekker zoet weer want zo’n beetje alles wat ze hier eten, gaat suiker/suikerwater in of doorheen. We checkte uit van het hotel om naar het volgende hotel, vooral ultiem rustpunt, te gaan.

We namen een taxi naar het Shangri-La hotel. Eenmaal aangekomen werd de kofferbak doorzocht door een drugs/explosieven hond. Goedgekeurd door de hondencontrole reden we door naar de ingang. Een hele security bemanning stond op ons te wachten. Het leek wel alsof we met het vliegtuig weggingen. We voelde ons meteen erg veilig.

We wisten niet wat we zagen toen we de lobby van het hotel binnen stapte. Een hoge, enorme hal met natuursteen, mooie zitjes en veel personeel. Bij het inchecken kregen we van een dame met mooie kledij een welkomstdrankje.

Vol smart liepen we naar de kamer om te bewonderen hoe deze eruit zag. Het was een prachtige ruime kamer met een kingsize bed waar wel 3 tot 4 mensen in paste. De badkamer was van alle gemakken voorzien en had zelfs een natuurstenen zitje in de douche. Helemaal happy en klaar om te relaxen kleedde we ons om en gingen naar het zwembad.

Bij het zwembad lag bijna niemand. Floris besloot om zich eens flink in de watten te laten leggen en nam een uitgebreide massage en scrub van twee uur. Kim heeft heerlijk vertoefd bij het zwembad en een beetje bijgebruind en rondgedobberd.

In de avond zijn we, op aanraden, naar seafood restaurant Layar gereden. Een simpel uitziend restaurant met allemaal aquaria vissen en schaal- en schelpdieren buiten. Binnen was het interieur simpel maar schoon. De tafels bestonden uit een wit kleed met erover een plastic overkleed, lekker praktisch. We bestelden de garnalen, een bijgerechtje, mosselen voor Floris en Sukang. Dit is vis wat ook wel leather fish genoemd wordt. Je besteld geen stukje vis maar een hele vis op zich. Er waren geen kleine vissen beschikbaar, enkel van ongeveer één kilo. De vrouw die onze bestelling opnam vrouw een keer of vier of we het echt zeker wisten en niet nog even verder het menu wilde bekijken. Vastbesloten bestelde we de vis en wachtte rustig af op het eten.

Wat hebben we genoten! Wat een heerlijke gerechten. Ik, als vreselijke-niets-etende muts, heb zelfs een mossel geproefd (met enige tegenzin) omdat Floris mij dan wel ‘heel erg stoer’ vond.. Ik kon me dus niet laten kennen maar het was wel de laatste die ik ooit gegeten heb, haha. Voldaan en met volle magen keerde we terug naar het hotel. We hebben lekker gerelaxed en uitgebuikt en zijn daarna heerlijk, in het mega bed, gaan slapen.

1. Anja:
    29 juli 2018
    Hoi kim en Floris dat is genieten zeg. Dit hebben jullie wel verdiend. Lekker genieten hier 😘😎🍷