Deprimerend hotel en verdwaalde taxi chauffeur

16 juli 2018 - Jakarta, Indonesië

Fris en fruitig stonden we de volgende dag bij de balie van het hotel om uit te checken. Dit zou een 24-uurs receptie zijn maar er was niemand te bekennen om 06:30 in de ochtend. Echter zou een hotelmedewerker een taxi voor ons bestellen en hadden we borg moeten betalen, wat we terug wilden om de taxi te betalen. Na meerdere malen op de personeelsdeur te hebben geklopt, de twee telefoonnummers te hebben gebeld en hard ‘hello’ te hebben geroepen kwam er een half slapend personeelslid naar beneden gestrompeld. Afijn, we waren enigszins vertraagd vertrokken maar alsnog ruim op tijd bij de bushalte.

Na een vijf uur durende busrit, die overigens ijskoud was door een kapotte airco, kwamen we aan op KL Sentral. Vanaf hier waren we met de trein naar de luchthaven gegaan. We konden op het treinstation al inchecken voor de vlucht en de bagage afgeven, echt heel netjes geregeld.

Onze vlucht met Malindo verliep, op een redelijk heftige landing na, vlekkeloos. Dit te bedenken dat Malindo een partner is van de zwarte-lijst-airline Lion Air.

Eenmaal aangekomen in Jakarta werd het voor mij, Kim, even spannend. Het visum was fout uitgegeven waardoor er ‘male’ op stond. Gelukkig ging dit allemaal perfect bij de immigratie en konden we snel doorlopen.

Bij het vliegveld hadden we een taxi geregeld die ons naar het hotel zou brengen. Van een taxi chauffeur zou je op zijn minst verwachten dat die de weg wel zou weten... niet dus. Volgens mij hebben we bij de prijs een gratis sightseeing grimmige steegjes en krottenwijken van Jakarta gekregen.

We keken uit naar een lekker bed en een frisse douche na een lange dag reizen. Dit zat er bij aankomst van het hotel zeker niet in. We troffen een stinkende kamer vol muggen en mieren aan. Ook vonden we de tandenborstels van de vorige hotelgasten in de douche en overal lagen haren. Opmerkelijk was ook dat er geen wasbak in de hotelkamer/badkamer was.. We gaan er maar vanuit dat dit Javaans is, haha.

We waren snel gaan slapen om de volgende dag snel dit hotel uit te kunnen. We gaan dan onze weg vervolgen naar Bogor waar mooie theeplantages en botanische tuinen zijn.

1. Christine:
    17 juli 2018
    Weer een ervaring rijker.... Ik ben blij dat het gedoe met je visum goed is gegaan😆
    Goeie reis en tot jullie volgende verhaal😍
  2. Anja:
    17 juli 2018
    Nou kim ben je gelijk van je smetvrees af😂blijft elke keer weer spannend waar jullie terecht komen. Botanische tuinen klinkt mooi. Misschien kun je wat stekjes meenemen. Er is vast nog wel een plekje in de rugzak . Goeie reis verder😘😘
  3. Eric:
    Hoi Floris en Kim ,
    Welkom to Indonesia ....zal nog wel wat gekker worden dan jullie laatste hotel . Gelukkig word er om gelachen .
    Ben benieuwd naar de rest van de trip door Java , zo te lezen komt het allemaal goed .
    Veel plezier ! Groeten Eric
  4. Mieke:
    17 juli 2018
    Oh wat erg... Nou ja je zou bijna zeggen dat het alleen maar beter wordt.... maar als ik Eric zijn ervaringen hoor 🤐 nu al nieuwschierig naar de foto's van de tuinen! Tot de volgende keer, have fun 💋
  5. Opa Oma:
    17 juli 2018
    Hoi Kim en Floris. We volgen jullie met grote interesse met de kaart er bij. Zo weten we precies waar jullie uit hangen! Telkens kijken we uit naar je reisverhaal.
    Liefs Opa en Oma
  6. Paul:
    17 juli 2018
    Hoi Kim en Floris. Floris is zijn angst voor spinnen en ongedierte nu wel kwijt denk ik. Hoeveel kgs zijn jullie al kwijt of valt t eten erg mee!! Die kleine javaantjes kennen de porties van Floris nog niet. Veel plezier en we volgen jullie op de voet. Grt
    Sas en Paul