Op naar Bali!

28 juli 2018 - Schiphol, Nederland

Heerlijk uitgerust werden we wakker in het mega bed. We gingen vroeg ontbijten om daarna nog even wakker te worden bij het zwembad. Het ontbijt bestond uit.. ja wat eigenlijk niet. Er lagen van allerlei broodjes, bagels, gebakjes veel soorten yoghurt en fruit. Daarnaast kon je ook nog Aziatisch ontbijten met noodles, rijst en er stond iemand op bestelling eitjes te bakken. We hebben onze buiken volgegeten en zijn aan het zwembad gaan liggen totdat we uit moesten checken.

We hadden een taxi naar het vliegveld besteld om onze reis in Java af te sluiten en te beginnen met een nieuw avontuur op Bali. Onderweg kreeg onze taxichauffeur nog een botsing met een scooter-taxi die meer met zijn telefoon bezig was dan met het verkeer. Na een korte woordenwisseling reden beide taxi’s gewoon door alsof er niks aan de hand was.

Lekker op tijd aangekomen op het vliegveld in Surabaya bleek dat we de onze bagage niet konden inleveren tot 2 uur voor de vlucht. We waren al door de, nogal primitieve, security check heen. Het personeel vertelde ons dat we nog terug konden en zijn koffie gaan drinken en hebben nog wat kaartspelletjes gedaan. Na lang wachten, zijn we weer door de security gegaan en hebben we onze bagage ingeleverd. Helaas had onze vlucht vertraging waardoor we nog langer moesten wachten.

De vlucht ging vlot, maar dat kwam vooral omdat deze maar 50 minuutjes duurde. In Bali kwam onze bagage snel en liepen naar buiten. We moesten de taxi mannen bijna van ons af slaan. Floris probeerde, zoals altijd, om nog een ‘very good price’ af te spreken maar Kim wilde gewoon een Grab bestellen. Het hotel was dichtbij de luchthaven en heette Grandma’s Hotel. Het was er netjes en het personeel was leuk! Toen we later de hotelkamer in wilden, bleek ons slot niet te willen meewerken. Het pasje reageerde niet en Floris liep naar beneden om het te melden.  De volgende poging ging weer mis en Floris ging weer naar beneden naar de balie, wederom zonder succes. Na poging 6 is er een onderhoudsman met ons meegelopen om het slot te maken zodat we de kamer weer in konden.

In de kamer hebben we het verblijf voor de volgende dagen in Ubud geboekt en zijn gaan slapen.