Op naar Penang!

14 juli 2018 - Kuala Lumpur, Maleisië

Daar zitten we dan, het begin naar een nieuwe bestemming. We hebben een 5,5 uur durende busreis naar het eiland Penang voor de boeg. Dit is een eilandje ten westen van Maleisië. Dit schijnt een ontzettend gezellig, multiculti eiland te zijn.

Gisteren hebben we Kuala Lumpur verder ontdekt. We zijn de ochtend begonnen bij de Batu Caves. Deze hebben we bereikt door de trein te nemen. Hier werd wel weer even duidelijk dat we in een moslimland waren door het feit dat er gewoon aparte cabines alleen voor vrouwen waren. Eenmaal bij de Batu Caves kwamen we bij een tempel aan waar de apen overal om je heen sprongen. Zelfs Schijterd Kim Hempel heeft aapjes eten gegeven. (Floris bedankt).

Op het plein naar de tempel toe staat een enorm (maar dan ook echt enorm) gouden beeld. De tempel was te bereiken door middel van een steile hoge trap van 167 treden, al voelde dit als 1200 treden. Al was de weg naar boven zeker niet saai. Er was prachtig uitzicht en je moest een hindernis afleggen tussen de wilde aapjes.

Helemaal boven was er een grote tempel met nog meer trappen naar een prachtige binnenplaats met mooie rotsen. In de tempel stonden er arbeiders te vragen of we alsjeblieft stenen en emmertjes zand mee naar boven wilden nemen. Wij als luie, intens zwetende Hollanders hebben dit vriendelijk afgeslagen. Bovenaan was er adembenemende natuur/rotsgebied te zien.

Vervolgens zijn we hoog op de berg de dark cave in gegaan. Met een tour zijn we 15 man sterk uitgerust met helmen en zaklampen de grot een kilometer diep gaan bezoeken. Deze grot is beschermd en beschikt over zijn eigen kleine ecosysteem waarbij over ruim 200.000 vleermuizen zich voort bewegen door de grot en de grote spinnen, schorpioenen  en mega grote duizendpoten naast je over de muren en rotsen lopen (Kim houdt hiervan haha -> Floris ook... :p).

Tot slot zijn we nog in een soort kunst-achtige grot geweest. Hier werden met kleurrijke beelden verhalen uitgebeeld, vermoedelijk van het hindoeïstisch geloof.

We hebben de weg vervolgd per trein naar het centraal station, KL Sentral. Hier hebben we bij klein reisbureautje tickets gekocht voor de busreis naar Penang.

Na een korte pitstop bij het hotel, zijn we het drukke centrum ingegaan. De overgang van het armoedige China town naar de luxe winkelstraat Bintang is echt bizar. Van vieze straatmannen, goedkope tentjes naar luxe sportauto’s voor dure hotels met Haute Couture winkels.

In het centrum hebben we de imposante Petrona Twin Towers en de KL Tower gezien. Erg mooi zijn deze torens in het donker met wel duizenden lichtjes. Na het eten hebben we even op het plein naar een licht en watershow gekeken. In een reusachtige vijver was er op de maat van de muziek een prachtige show, die ergens ook erg rustgevend was haha, te zien. Vervolgens hadden we ons nog lekker gemaakt in een idioot grote mall met alleen maar dure merken, alsof je in Milaan of Parijs loopt.

Ondertussen zitten we bijna anderhalf uur in de bus. Het is lang maar zeker niet saai. De bus is comfortabel en er is prachtig uitzicht over het enorm groene Maleisië.

We laten snel weer van ons horen!

Sidenote:

Volgens mij kennen we allemaal de woorden mixup van Floris wel. Er kunnen wat worden toegevoegd worden aan het woordenboek.

Kaulepi - Langkawi (eiland)

Bedang - Penang

Ringding - Ringgit (lokale valuta)

1. Opa Oma:
    15 juli 2018
    Mooi dat we ook kunnen meegenieten van jullie avonturen.